FANDOM

Şablon:Cep telefonu bilgi kutusu Sony Xperia Z, Sony Mobile şirketi tarafından tasarlanan, geliştirilen ve pazarlanan, dokunmatik ekranlı, Android işletim sistemli bir akıllı telefondur. Cihaz ilk kez 2013 yılının ilk çeyreğinde düzenlenen CES 2013 etkinliğinde tanıtılmıştır. Xperia Z, Android 4.1.2 Jelly Bean işletim sistemiyle piyasaua çıkmış olup, toz ve suya karşı direnç taşıyan ilk üst düzey akıllı telefondur. Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde satışa çıkan cihazın yakında Türkiye'de de satışa sunulması bekleniyor.[1]

Cihazın aynı donanıma sahip olan ama su geçirmezlik özelliği bulunmayan daha ucuz ve kompakt bir versiyonu ise Sony Xperia ZL adını taşımaktadır.

TasarımEdit

Sony'nin 2012 tasarımlarından farklı olarak daha dikdörtgen bir görünümü olan Xperia Z, denge ve simetir ilkeleri dikkate alınarak tasarlanmış bir telefon olup, metalik görünümü ve cam fiber poliamid kullanılan iskeletiyle dikkat çekiyor.

ÖzelliklerEdit

Gerek fiyatı, gerek özellikleriyle üst düzey fiyat segmentinde yer alacak şekilde tasarlanan cihazın donanım ve yazılım özellikleri ise şöyle:

5 inçlik / 1920 x 1080 piksel görüntüleme gücüne sahip ekran / 443 ppi ekran derinliği / Boyutlar: 139 x 71 x 7,9 milimetre / 1.5 Ghz'lik Snapdragon S4 Pro Quad-Core (4 çekirdekli) işlemci / 2 GB sistem RAM'i / 13 Megapiksellik arka kamera / 2 Megapiksellik ön kamera / 2330 mAh'lık pil gücü / 16 GB dahili depolama kapasitesi (12 GB'ı kullanılabilir halde) / NFC / Wlan/ HSPA / LTE / Bluetooth 4.0 / Android 4.1 Jelly Bean mobil işletim sistemi

Dipnotlar

Şablon:Kaynakça

Dış bağlantılar Edit

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı

Also on FANDOM

Random Wiki